Встановлення ГБО – це завжди вигідно!

Одним із найбільш економічно вигідних рішень на сьогоднішній день є можливість встановлення газобалонного обладнання. Такий крок допоможе суттєво скоротити витрати на утримання автомобіля та, що важливо, ГБО абсолютно нешкідливе для вашого транспортного засобу. Враховуючи, що вартість бензину перевищує вартість газу майже вдвічі, а витрата палива при використанні ГБО залишається незмінною, економія становить близько 55%. Середній термін окупності ГБО – 6-12 місяців залежно від інтенсивності експлуатації автомобіля. Так що встановлення газобалонного обладнання на легковий та вантажний транспорт – оптимальний варіант для тих, хто воліє їздити більше, а платити менше. Ціна установки ГБО на Ваш автомобіль залежить від марки авто, типу двигуна та комплектації самого ГБО. Ми працюємо з усіма типами ГБО (торгівельними марками) та зможемо підібрати найоптимальніший варіант для Вашого автомобіля.

У вартість установки ГБО входить:

  • Ціна обладнання ГБО;
  • Встановлення ГБО на Ваш автомобіль;
  • Комп’ютерне налаштування систем ГБО;
  • Гарантія на газобалонне обладнання 2 роки.

Вартість установки газового обладнання на автомобіль безпосередньо залежить від:

  • вибраного типу газобалонного обладнання;
  • марки та моделі автомобіля, на який встановлюватиметься ГБО;
  • трудомісткості монтажних робіт.

При переобладнанні автомобіля Ви отримуєте:

  • Повну консультативну підтримку при виборі обладнання.
  • Роботу сертифікованих майстрів ВінАвтоГазЦентру.
  • Установка ГБО практично на будь-який тип автомобіля.
  • Вигідні ціни на італійське обладнання Pride by AEB.
  • ГБО преміум класу за ціною виробника – без посередників!
  • Індивідуальне комп’ютерне налагодження системи ГБО.
  • Гарантійний талон строком на 2 роки.
  • Комплект документів.

Варіанти встановлення ГБО на автомобіль

Через стрімке зростання вартості бензину дедалі більшу кількість автомобілістів віддають перевагу переходу на газомоторне паливо. Установка ГБО окупається вже за півроку, після чого ви почнете відчувати значну економію бюджету на паливо.

Переваги встановлення ГБО, які роблять його популярним:

  • з’являється можливість значно скоротити витрати на паливо;
  • переведення автомобіля на ГБО не вимагає глибокої переробки двигуна машини;
  • при використанні газу витрати на ТО зменшуються до 50%, оскільки газ не змиває олію з циліндрів;
  • значно знижується утворення нагару;
  • екологічність установки дозволяє викидати менше шкідливих газів.

Також при правильно підібраному режимі роботи двигуна на газомоторному паливі також знижується рівень шуму, що є чимало важливою здатністю в міських умовах. Двигун м’якше працює, немає детонації та ривків. Сам процес їзди на газобалонному паливі майже нічим не відрізняється від їзди на бензині.

Варіанти встановлення ВЗП

Зі зростанням цін на бензин, все популярнішим стає встановлення газобалонного обладнання на авто. Це дозволяє не лише значно заощаджувати на витраті палива, а й покращити ходові якості. При установці ГБО ставатиме питання, де встановити виносний заправний пристрій (ВЗП). Існує кілька варіантів вирішення цього завдання.

Основні види кріплення ВЗП:

  • під бампером;
  • врізання ВЗП в бампер;
  • установка на фаркоп;
  • установка всередині багажного відсіку;
  • установка біля бензинової заправної горловини (під лючком);

Встановлення ВЗП під бампером та фаркопом

 1

Згідно із законодавством, заправний пристрій має встановлюватися суворо під бампером на протилежному боці від вихлопної труби. Всі інші види установки не відповідають ДСТУ і можуть спричинити проблеми з ДАІ. Установка під бампером не популярна, тому що часто трапляється, що погане дорожнє покриття зриває його або воно просто сильно забруднюється в процесі експлуатації. Це стосується й установки на фаркоп.

Врізання ВЗП в бампер

1

Зазвичай, цей тип установки передбачений у європейського ГБО, там це дозволено законодавчо. Цей тип установки має свої мінуси. Псується загальний вигляд задньої частини автомобіля, а також слід бути гранично акуратним при їзді задом. Бордюри, стовпчики та парапети, великі противники врізаних ВЗП. Також у разі аварії можливе пошкодження заправного пристрою, а його заміна коштуватиме певну суму грошей.

Встановлення в багажне відділення

1

Головним плюсом цього типу установки стає скритність ГБО від сторонніх очей. ВЗУ завжди буде чистим, і не буде потрібно очищення перед заправкою. Але при такому розташуванні залишкові гази із пістолета, що заправляють, потраплятимуть у багажний відсік і салон. Якщо ж змиритися з цим, цей тип установки найбільш простий і зручний.

Встановлення під люк бензинової горловини

1

Цей тип установки має всі плюси попередніх видів, хіба що не відповідає законодавству. За такої установки зовнішній вигляд автомобіля ніяк не змінюється, і всі залишкові гази потрапляють в атмосферу, а не в автомобіль. При невеликій аварії виносний заправний пристрій не пошкоджується і може експлуатуватися в штатному режимі.

Переваги газового палива

Переваги газу перед бензином:

  • октанове число газу (пропан-бутану, метану) – 105-112, але згоряє він більш м’яко, що призводить до меншого навантаження на поршні двигуна;
  • збільшення міжремонтного періоду роботи двигуна в 1,5 рази; збільшення терміну служби моторного масла в 1,5-2 рази;
  • зниження рівня шуму роботи двигуна на 3–8 дБ (мінімум вдвічі);
  • збільшення терміну служби свічок запалювання на 40%;
  • зниження токсичності вихлопних газів: СО – у 2–3 рази, N0 – у 1,2 рази, СН – у 1,3–1,9 рази.

Основні аргументи “За” та “Проти”

Серед багатьох автолюбителів і навіть працівників автосервісів існує помилка, що газова система живлення небезпечна, може пошкодити двигун, знизити його потужність, моторесурс та збільшити витрати пального. Подібні страхи не мають під собою жодної підстави, але переконати людину у зворотному буває просто неможливо. Справа в тому, що часи перших проб та низькоякісного обладнання давно минули, і на даний момент технологія добре відпрацьована.

Для зберігання автомобіля з газом у закритому приміщенні на кожному трубопроводі, що виходить з балона, передбачено не менше трьох незалежних один від одного запірних пристроїв. На заправному трубопроводі: вентиль на блоці арматури, зворотний клапан арматури, заглушка заправного пристрою. На трубопроводі, що живить двигун: вентиль блоку арматури, швидкісний клапан, електромагнітний газовий клапан із фільтром та розвантажувальний пристрій редуктора.

Переведення автомобіля на газ не вимагає серйозної обробки двигуна. Двигун, який працює на газі, вимагає мінімального регулювання. Поліпшується робота системи запалення, термін служби свічок збільшується на 40%. При роботі двигуна на газі відбувається повніше згоряння газоповітряної суміші, ніж при роботі на бензині. Як наслідок, покращуються умови змащення пари, що труться, “циліндр – поршневі кільця”, оскільки незгорілий бензин змиває масло зі стінок циліндрів. Зменшується нагароутворення в камері згоряння головки блоку циліндрів та на поршнях, оскільки скорочується кількість вуглецевих опадів. Помітно знижується сумарна токсичність газів, що відпрацювали. При правильно вибраному режимі роботи на газовому паливі рівень шуму, що створюється двигуном, знижується на 3–8 дБ, та й сам двигун починає працювати м’якше.

Газ – високоякісне паливо з октановим числом близько 105. Тому на жодному режимі роботи двигуна не виникає детонація.

Застосування газу помітно знижує порівняно з бензином сумарну токсичність газів, що відпрацювали. Більш ніж утричі зменшується кількість токсичного окису вуглецю СО (чадний газ), в 1,6 рази – вміст канцерогенних вуглеводнів СН, що складаються з частинок пального, що не згоріло. Концентрація окису азоту NO і двоокису NO2, що утворюються в процесі горіння суміші кисню та азоту (нешкідливий азот, потрапляючи в камеру згоряння з атмосфери, перетворюється на отруйну сполуку – оксиди азоту), при роботі двигуна на газі знижується в 1,2 рази.

Поряд з перерахованими перевагами газобалонного автомобіля слід відзначити і ряд властивих йому недоліків, а саме: неможливість запуску двигуна в холодну пору року на газ; зниження потужності двигуна на 7%; збільшення металомісткості автомобіля на 25–30 кг, балон у багажнику займає місце, є тороїдальні балони, що встановлюються в нішу запаски, але вони дорожчі.

На тиск газу в балоні впливає температура навколишнього середовища. Тому треба стежити, щоб машина не перегрівалася. При повному заповненні балона (парова подушка відсутня) навіть незначне підвищення температури може призвести до різкого збільшення тиску. Автомобільна арматура має спеціальний пристрій, який автоматично перекриває заправний канал при досягненні заповнення корисного об’єму балона на 80%. При досягненні зазначеного обсягу подальше заправлення балона припиняється.

Витрата газу

З огляду на фізичні властивості газу, зважаючи на різну теплотворну здатність, витрата пропан-бутанової суміші має бути більшою за витрати бензину. Теоретично витрати газу можна визначити, порівнявши енергію одиниці об’єму для різних видів палива:

  • пропан – 6100 ккал/л;
  • бутан – 6834 ккал/л;
  • бензин – 7718 ккал/л;
  • пропан-бутанова суміш (50%х50%) – 6470 ккал/л;
  • пропан-бутанова суміш (90%х10%) – 6175 ккал/л.

Таким чином, одному літру бензину відповідає 1,19 л пропан-бутанової літньої суміші або 1,25 л пропан-бутанової зимової суміші.

Наразі існує досить велика кількість виробників газобалонного обладнання 3-5 поколінь. Обмежень за обсягом двигуна немає, однаково добре ставиться та працює газове обладнання як на двигунах об’ємом 1,6 L, так і на 2,8 L та вище. Серйозною проблемою може стати відсутність вільного місця у багажнику у разі встановлення стандартного балона великого обсягу. Вирішенням проблеми може стати встановлення тороїдального балона у нішу для запаски. Такий балон об’ємом 48-50 літрів за розміром відповідає колесу 195/65R15, але коштує дорожче, ніж звичайний. Не слід забувати, що корисний обсяг на 15–20% менший за реальний.

На практиці при правильному встановленні та регулюванні витрата газу може або відповідати витраті бензину, або перевищувати витрати бензину на 10–20% залежно від умов (зима, активне водіння тощо), типу двигуна та газового обладнання.

Автомобіль, що працює на стиснутому природному газі

На сьогоднішній день більшість автомобілів використовують як паливо продукт переробки нафти – бензин; якщо збільшення кількості автомобілів йтиме нинішніми темпами, то розвіданих запасів нафти вистачить приблизно на 40 років (дані фірми British Petroleum). Переведення автотранспорту на альтернативні види палива може стати одним із розв’язків цих складних завдань. Серед багатьох альтернатив бензину природний газ сьогодні є найбільш прийнятним за економічними, екологічними та ресурсними характеристиками.

Серед основних факторів, що дозволяють говорити про природний газ як про повноцінну заміну бензину, можна назвати такі:

  • вища цінова стабільність та економічна привабливість для кінцевих споживачів;
  • вищі споживчі властивості при використанні як енергоносій або сировини;
  • необхідність заміщення нафти іншими видами сировини для її вивільнення в інтересах тих галузей господарства, де вона не може бути замінена;
  • вищий рівень екологічної безпеки при видобутку, транспортуванні, переробці, реалізації та використанні;
  • доведені світові запаси природного газу суттєво перевищують запаси нафти.

У всьому світі на газі працює понад 3,2 млн. транспортних засобів. У Європі сьогодні відбувається справжній газовий бум. Європейська комісія планує до 2010 р. замінити природним газом до 10% споживання бензину, що відповідає переобладнанню на газ 23 млн. автомобілів. Заводський випуск автомобілів, що працюють на природному газі, освоїли практично всі провідні світові автомобільні фірми.

Переваги стисненого газу перед зрідженим

Зріджений нафтовий газ (СНД) важчий за повітря в 1,5–2 рази і при витоку може накопичуватися в приміщеннях, утворюючи з повітрям вибухонебезпечну суміш. Стиснутий природний газ (ЗПГ) легший за повітря в 1,6 рази і при витоках миттєво випаровується, не створюючи вибухонебезпечної суміші. Нижня межа займання ЗПГ – 5%, тоді як у зрідженого газу він становить: у пропану – 2,4%, у бутану – 1,8%. Таким чином, ЗПГ менш вибухонебезпечний. Щоб стався вибух, його має накопичитись у 2,5 рази більше, ніж СНД.

Вжито відповідних заходів безпеки на випадок пожежі. Передбачено нову конструкцію балонів, у яких зберігається ЗПГ. Ці балони міцніші. Вони не вибухають, оскільки містять розривну запобіжну мембрану (за температурою). При роботі на ЗПГ не потрібно регулярно зливати з редуктора маслянистий конденсат, що має вкрай неприємний запах. Конденсат тут просто не утворюється. У викидах відпрацьованих газів частка СО нижча, ніж у викидах СНД, а вміст СН менший на 25%. Більшість викидів становлять нешкідливі водяні пари.

Що ще можна вважати безумовним плюсом стисненого газу – це те, що його не можна зробити сурогатним, підробити та запропонувати у такому вигляді покупцю. У той час як на багатьох заправках бензин чи солярка є сумішшю невідомо чого.

До всього, газ не змиває масло з деталей циліндропоршневої групи, дозволяючи економити до 40% масла в порівнянні з бензином. Газ зменшує ударні навантаження на двигун і дає можливість добре відрегульованому двигуну служити в півтора рази довше. Ефективність кубометра газу еквівалентна літру бензину, тоді як його вартість вбирається у 50% вартості бензину. Все це значно знижує експлуатаційні витрати.

Переобладнавши свій автомобіль для роботи на газі, водієві не слід побоюватися, що ціни на паливо несподівано зростуть і вдарять по його бюджету у невідповідний момент. Ціни на природний газ встановлює уряд, і тому вони не схильні до сезонних коливань, як ціни на бензин.

Загалом є чимало підстав сьогодні називати газ ідеальним паливом. Все це призвело до того, що парк газобалонних автомобілів у всьому світі дуже швидко зростає і сьогодні сягнув 3,1 мільйона. Наприклад, у Європі за останні роки кількість таких автомобілів збільшилася на третину, а кількість газових заправок зростала ще швидше – за той самий час вона подвоїлася.

Крім того, заправлений стисненим газом автомобіль звільняє його водія від надмірно упередженого екологічного контролю з боку представників ДАІ та від пов’язаної з цією процедурою втрати часу, грошей та нервів.

Вы можете оставить отзыв о нашей работе