5-е покоління ГБО

На даний момент все більше транспортних засобів обладнають газобалонним обладнанням (ГБО), завдяки якому двигун може працювати на двох видах палива (бензині та газі). Використання ГБО значно знижує паливні витрати та також відповідає європейським стандартам екологічної безпеки.

Існує кілька систем ГБО, які умовно можна розділити на покоління залежно від конструкції та принципів роботи. В даний час все більшого поширення набуває голландська система LPi (система рідкого фазованого розподіленого упорскування), яку називають ГБО 5 покоління.

На відміну від попередніх поколінь, система ГБО 5-го покоління працює виключно на рідкому паливі (пропан-бутанової суміші), не використовуючи метан. Газ надходить у циліндри двигуна в найбільш стабільному своєму агрегатному стані (зрідженому, а не пароподібному, як раніше). Завдяки цьому в системі ГБО вдалося відмовитися від застосування редуктора-випарника, заміненого на блок регулюючих тиск клапанів та газопаливні форсунки. Відсутність редуктора в системі ГБО 5, крім іншого, дозволяє не вносити додаткові зміни в систему охолодження двигуна, а оснащений ГБО 5 покоління автомобіль тепер може заводитися відразу на газі. Але головне перевага ГБО 5 у цьому, що потужність двигуна зберігається лише на рівні бензинових показників, т.к. газова суміш не збіднюється повітрям, тобто. витрата палива значно скорочується. Тому ціна на установку ГБО 5 покоління окупається дуже скоро, особливо в умовах їзди містом, де у звичайних випадках йде максимальна витрата бензину.

Принцип роботи ГБО 5 покоління

Системи LPi багато в чому схожі на бензинову паливну систему: рідке паливо циркулює по паливних магістралях до інжектора. Газопаливний насос високого тиску, розміщений у балоні, подає зріджену пропан-бутанову суміш системою паливних магістралей через багатоступінчастий фільтр до рампи високошвидкісних форсунок. При цьому зайвий газ паливопроводу повертається назад у балон.

Як і в попередньому поколінні, фазування та дозування упорскування в системі ГБО 5 здійснюється газовим блоком управління, який підключений до штатного бензинового контролера. LPi-система імітує комп’ютерну стратегію упорскування бензину, забезпечуючи максимальну подобу з оригінальним методом подачі палива (бензину). При цьому досягається висока точність упорскування та мінімальна різниця у витраті палива, якщо порівнювати із звичайним бензиновим мотором.