3-тє покоління ГБО
Плюсами ГБО є вбудований ЕБУ, який забезпечує потрібну газоповітряну подачу. Інформація зчитується з датчиків двигуна, виходячи з чого визначається концентрація суміші. Недоліки напівмеханіки обладнання очевидні: низька швидкість реакції на зміни оборотів двигуна (при переході з великих оборотів на малі це зайва витрата палива, з малих на великі – просідання потужності двигуна).
Особливості ГБО 3 покоління
На відміну від 2-го покоління, рампа форсунок тут розташована максимально близько до впускного клапана циліндра разом із механічним кроковим дозатором, що дозволяє уникнути зайвого упорскування. Переключення між подачею газу та бензину автоматичне, а й газові форсунки у 3-го покоління механічні. Вони відкриваються лише тоді, коли в магістралі виникає підвищений тиск, тоді як у 4-му поколінні вихідний тиск редуктора, синхронізований упорскування електронних форсунок з котушкою в комплекті налаштовуються на ЕБУ за допомогою ноутбука.
Принцип роботи ГБО 3-го покоління: очищення газу відбувається у газовому клапані, встановленому за мультиклапаном, після чого газ потрапляє до редуктора. При роботі двигуна виникає розряд у впускному колекторі, через який газ проходить через дозатор змішувач. Перемикання виду палива механічне (у салоні). Системи 3-го покоління не мають функцій захисту від перегріву двигуна або роботи на бідній суміші.
В Україні ГБО 3 покоління можна зустріти хіба що на машинах 80-х та 90-х років випуску чи імпортних авто. Купити ГБО 3 покоління непросто – його продають хіба що СТО загального призначення чи кустарні майстерні. Через свою конструкцію воно виходить економічно недоцільним з кількох причин:
- вартість 2-го покоління (повністю механічного) – 200 євро, вартість інноваційного 4-го (з електронним блоком управління, автокалібруванням форсунок – 400 євро. Ціна ГБО 3-го покоління – 250-300, але максимальна економія палива досягається саме у 4-му поколінні;
- напівмеханічне обладнання має складності в налаштуванні, що вимагає зливу конденсату з вакуумного редуктора. 4-е покоління автоматизоване і вимагає мінімум втручання в роботу, є аналогом бензинового двигуна;
- установка ГБО 3 покоління не відповідає екологічним нормам України та ЄС.